U19

Vis menu

Træningsprincipper U19

Træningspas af 90 min. mindst 2-3 gange om ugen, samt en ugentlig kamp

Når spillerne når junioralderen skal alle tekniske - og fysiske grundbegreber være kendte og indøvede. Den taktiske og fysiske træning får her en fremtrædende placering, men finpudsning af tekniske færdigheder og vedligeholdelse af disse bør indgå med stor vægt i træningen.

Kravene til spillerne skærpes på alle områder, og der arbejdes med stigende intensitet og større kompleksitet i øvelserne i forhold til det fuldendte spil.

Træningens indhold

Den fysiske træning - hvor hovedvægten lægges i perioden februar til april, bør udføres under hensyntagen til alderstrinene ofte varierende fysiske udviklingsniveau.. Der bør lægges stor vægt på motivationsfasen. Det er på grundlag af spillernes intellektuelle – og modenhedsmæssige baggrund muligt at inddrage psykisk træning i individuel eller kollektiv form.

Træner og holdleder bør derfor interessere sig for spillernes baggrund i øvrigt (arbejde, fritid, uddannelse, kærester etc.) så dette sammen med snak om alkohol, rygning og kost indgår som vigtige elementer for et psykisk stabilt miljø for de unge mennesker.

Målmandstræningen udbygges kraftigt, og bør indgå med stor vægt i træningsprogrammet.

Det er vigtigt, at der i denne periode skabes en række aktiviteter, som er med til at fremme

Trænere

Træningstider

Udendørs

  • mandag
    16.30–18.00
    Rønne Nord
  • onsdag
    Kl. 18.00–Kl. 20.00 (Kampdag)
    Rønne Nord